Alt var lydløst.



Alt er lydløst.
Sengen knirkede ikke mere når vi bollede og din stønnen var væk når du kom og når du lod som om du kom. Jeg kunne se du sagde nogle ting til mig, men jeg kunne ikke høre ordene der kom ud af din mund. Musikken var stoppet selvom jeg havde sat albummet på repeat og urets tik tak lyd var stoppet, for det din stemme sagde for netop en uge siden er alt hvad jeg kan høre.
For alt hvad jeg kan høre, det er din stemme i mine ører.

Vinden i piletræerne er der ikke mere og lydene i skoven er der ikke mere. Bølgernes brus over stranden er der heller ikke mere for vandet ligger som et spejlbillede af alt det, du sagde for netop en uge siden. Et spejlbillede af en grå himmel i fuldt udbrud med torden og lyn, men jeg kan ikke tælle hvor mange kilometer væk lynene rammer, selvom jeg følte at dine lyn ramte mit hjerte for netop en uge siden.
For alt hvad jeg kan høre, det er din stemme i mine ører.

Stilheden skriger og jeg vil det egentlig ikke. Du kysser mig på munden… og kysser mig en gang til, for kun du ved hvor mange kys jeg har brug for, men denne gang tog du fejl.
Denne gang kunne netop du ikke føle, at jeg ikke gad og blive rutinekysset som jeg normalt plejer at elske, for dine kys siger heller ikke noget mere.

For alt hvad jeg kan høre, det er din stemme i mine ører.

Og jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre, for kun du som ved hvad jeg fejler og ved hvad jeg mangler og ved hvad jeg ikke kan klare. Kun du som kan se hvem jeg er. Kun du som kan forstå mig, ødelagde mig.

For det der ødelagde mig, skete for netop en uge siden.

Du fortalte at du ikke elskede mig mere.

Vi havde været sammen i to år, fire måneder og seks dage.
Vi slog op med hinanden for et halvt år siden.
Eller det var mig der slog op med dig for et halvt år siden.
Du var den der græd, du var den der var nede på knæ.
Du bad om at blive og du hev i mit tøj for at få mig til blive.
Men jeg havde jo slået op med dig og jeg elskede dig ikke mere.
Jeg var kommet over dig, det sagde jeg jo til dig.

Men nu er alt hvad jeg kan høre, det er din stemme i mine ører.
Der fortæller at du ikke elsker mig mere.

Og da du sagde det til mig for netop en uge siden, gik det først op mig.

Det gik op for at når vi havde sex, bollede du med mig, men jeg bollede ikke med dig.
Jeg elskede med dig.

For det gik først op for mig, for netop en uge siden.
At jeg stadig elsker dig.

1 kommentar: