Kysset.



Nej, skat lad være…
Lad vær med at rutinekysse mig.
Jeg ved, at du ved jeg elsker at blive rutinekysset, men lad være bare denne enkle gang.
Det er ikke det jeg har brug for nu. Jeg har brug for noget andet. Noget jeg ikke har modtaget endnu.
Noget som jeg håber på du kan give mig, for det er dig jeg elsker.
Så vær sød og kysse mig, med det kys filmproducenterne desperat prøver at skabe.
Kan du kysse mig, med det kys?

For jeg elsker dine læber, men jeg er blevet træt af at blive rutinekysset.
Og jeg har prøvet så mange forskellige kys, men bare ikke det kys af dig eller nogen andre.
Jeg har prøvet kysset på kinden af mor fra man var spæd.
Jeg har prøvet det allerførste kys på munden på barndommens gade med naboens jævnaldrene pige.
Og jeg kysset til halballerne hvor hendes og min tunge havde en boksekamp mellem hinanden.
Og jeg har været i Frankrig og modtaget de to franske kys på hver sin kind midt i de charmerende gader i Paris.
Og jeg har prøvet det franske som man dyrker på et billigt bordel værelse i Paris.
Og jeg har kysset i biografer, i senge, i saunaer, under misteltener, i mørke, i lys, i solcentre, under træer, under broen, under den hvide bro i en båd med to, med tre, med fire, med fem og på et krydstogtskib med flere hundrede mennesker har jeg også kysset.

Og jeg har kysset med ekskærester som jeg var sikker på var den eneste ene.
Og da jeg kyssede med en af dem, var jeg sikker på at det var det eneste ene kys.
Det kys som satte datoen for vores forhold.
Det uforglemmelige kys, men det kys er ikke det kys jeg taler om.
For det kys er ikke uforglemmeligt. Det kys kan jeg nemlig ikke huske.
For jeg var fuld og hun var fuld. Vi smagte begge af bræk og havde rød pølse mellem tænderne fra natmadens pølsehorn.
Det kys satte ikke datoen for vores forhold, men vi var sammen i 8 måneder indtil geografien skilte os ad.
Og det er jeg glad for i dag, for nu er jeg sammen med dig

Og jeg er ked af hvis jeg lyder al for krævende.
Men gid du bare kunne kysse mig med det kys.
Og det kys jeg ønsker behøves nødvendigvis ikke være det vidunderlige, unikke, uforglemmelige, gribende, henrivende, syngende, nynnende, varmende, dansende, flyvende, flydende, blæsende, kildrende, nussende, betryggende, bekræftende kys af dig skat!

Jeg ønsker blot et kys som skiller sig ud fra de andre kys.
Det kys efter rutine kysset.
Det kys efter rutine kysset efter rutinekysset.
Det rutine kys, som man lægger mærke til.
Det rutine kys, som skiller sig ud fra de andre rutine kys.
Det kys der fortæller at du elsker mig lige så meget som jeg elsker dig.
Det sigende kys.
Det overraskende kys.

Kysset imellem alle de andre kys.

1 kommentar:

  1. Hvordan kan et kys være specielt uden at være "det vidunderlige, unikke, uforglemmelige, gribende, henrivende, syngende, nynnende, varmende, dansende, flyvende, flydende, blæsende, kildrende, nussende, betryggende, bekræftende kys"?

    Og er et rutinekys ikke bare hvad man selv gør det til?
    Et hvert kys er vel vidunderligt på forskellige måder, hvis bare det er fra den person man oprigtigt elsker?

    SvarSlet